منوهای نصب در پنل مدیریت

  • ورود
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جلسه‌ي 60+ ها

جلسه کارشناسان (ادوايزرها)

سرفصل‌هايي که در اين مبحث بايد بررسي شوند:
۱- تحمل
۲- ليدرهاي مؤثر
۳- برخورد حرفه‌اي
۴- ارتباط مؤثر
۵- پذيرش
۶- مشاجره ممنوع
۷- قهرمان دودل وجود ندارد
۸- شنونده عالي و حقيقت گو
۹- خلاقيت


نکتـه: ساختن و نگه داشتن يک مجموعه خوب بيشتر مربوط به مهارت‌هاي رهبري افراد مي‌شود نه انگيزه مالي.


 

۹ اصل ليدرشيپ

اصل اول: تحمل
بايد اين مطلب رو بدونيد که به تناسب حل چالش‌هاي سازمان و مسائل تيم، اکانت شما تعيين ميشه، پس اينو بدونيد که ليدرشيپ سخت و آزار دهنده هست. براي موفقيت در ليد کردن سازمان تنها راهي که وجود داره اينه که راهبري و رهبري رو دوست داشته باشيد و درکش کنيد.
بايد اين نکته رو توجه داشته باشيد که شما به عنوان يه استارتر و بعد نتورکر ممکن بوده ليدرهاي خودتون رو آزار داده باشيد، با چه مسائلي؟ پارادايم نزدن و اينرسي داشتن روي اصول و عدم اديفاي و حرف گوش ندادن و … پس اين طبيعي هست که تو مجموعه افرادي باشن که يه سري مسائل داشته باشن، ما بايد با ذکاوت و با حوصله اين افراد رو ليد کنيم و اين مسلما آزار دهنده هست، پس تحمل کن عزيز.
اينو بدونيد که نتورک کارخونه انسان سازيه پس بايد همه افرادي که وارد سازمانتون شدن رو با نگرش سازمانتون همسو کنيد و اين مستلزم زمان و انرژي بالاست، پس زود خسته نشو. و اگر خسته‌اي : خسته نباشي!


نکتـه: اينو بدونيد که تاريک‌ترين لحظه‌ي شب قبل از سپيده دمه پس تحمل کن رفيق.


 

اصل دوم: ليدرهاي مؤثر

ليدرهاي شما عدد واريزي به حساب شما رو تعيين ميکنن، هر چقدر به ليدرهاي سازمان اهميت بيشتري بدهيم و با آنها ارتباط بهتري بگيريم و حس خاص بودن رو به آنها القا کنيم مسلماً عدد واريزي به حسابمون بيشتر و بيشتر ميشه، پس اونها رو بشناسيد و هميشه آنها را حمايت کنيد. اين رو بدونيد که ليدرها (رهبران) نادر هستن و فقط تعداد کمي از افراد رهبر مي‌شوند.


از هر ده نفر در تيم فقط و فقط يک نفر ليدر مي‌شود.


 

اگر تو عزيز بتوني اين تعداد رو بيشتر کني مطمئناً ميتوني سازمان با کيفيت‌تر و قدرتمندتري نسبت به سازمان‌هاي هم لولي‌هات و گاهاً ليدرهات ايجاد کني، پس بدون! کيفيت سازمان تو فقط دست خودته ولاغير.

خصوصيات رهبران (۷ خصلت خوب)

۱- بسيار پور شور و هيجان هستند.
۲- انسان‌هاي کاملاً متمرکز هستند.
۳- توقع بيجا ندارند و به تناسب عملکرد خودشان از ديگران توقع دارند (هميشه جلوتر از ديگران کارها را انجام مي‌دهند).
۴- انسان‌هاي فوق‌العاده تأثيرگزار و با جذبه‌اي هستند (شخصيت کاريزماتيک دارند)
۵- شجاع و پيشرو هستند و به هيچ عنوان براي رعايت اصول سازماني به کسي ارفاق نمي‌کنند.
۶- در ايجاد فرهنگ و انتقال فرهنگ سازماني جزو مؤثرترين افراد مجموعه هستند.
۷- به دنبال ايجاد يک خانواده قدرتمند و همدل هستند.

مابقي خصوصيات راهبران رو تو لول‌هاي بالاتر براتون باز مي‌کنيم.

اصل سوم: برخورد حرفه‌اي (نوع برخورد و رفتار سازماني با ليدرهاي مؤثر سازمان)

برخورد حرفه‌اي با ليدرهاي مؤثر سازمان يکي از مهم‌ترين مفاهيم ليدرشيپ هست و رهبراني که به اين موضوع توجه دارند و اين نوع برخورد را به ليدرهاي سازمانشان ياد مي‌دهند، معمولاً جزو رهبران و ليدرهاي خاص اين صنعت هستند و هميشه مجموعه‌اي قدرتمند و پيشرو دارند.


نکتـه: برخورد حرفه‌اي: رفتار و برخورد حرفه‌اي رو شما ليدر عزيز بايد به بچه‌هاي سازمانت ياد بدي (با رفتار حرفه‌اي خودت)، وقتي آموزش دادي ميتوني توقع داشته باشي ولي تا زماني که آموزش ندادي و بچه‌هاتو نسبت به اين رفتار و برخورد آگاه نکردي برخورد با بچه‌ها کاري عبث و بيهوده هست. پس اول ياد بده بعد توقع داشته باش.


 

چند نمونه از برخورد حرفه‌اي:

۱- به هيچ عنوان مسائل منفي ليدرهاي سازمان نبايد در جمع مطرح بشود (فقط تشويق در جمع)
۲- به هيچ عنوان با ليدرهاي مؤثر نبايد مشاجره کرد.
۳- به نظرات و پيشنهادهاي آنها بايد گوش داد.
۴- همراه هميشگي در چالش‌هاي سازمانشان باشيد.
۵- هميشه بايد يک قدم از نظر اطلاعات و ليدرشيپ جلوتر از بچه‌هايتان باشيد و آنها بايد دلي شما را به عنوان يک ليدر مؤثر بپذيرند چون شما هميشه در سازمانشان تأثيرگزار هستيد (اگر در برخورد و مسائل مجموعه، شما يک قدم جلوتر از بچه‌هاي سازمان باشيد اين فرهنگ زيبا که يک ليدر بايد هر لحظه به روز باشه و مسائل مجموعه رو کاملاً در جريان باشه، تو مجموعه تکثير ميشه و اين برخورد بهترين و حرفه‌اي‌ترين برخورد با مجموعه در نتورکه).

اصل چهارم: ارتباط حرفه‌اي (مؤثر)

دنيا ، دنياي ارتباطات هست و هر شخصي ارتباطات بيشتري داشته باشد و بتواند تأثيرگزاري بيشتري داشته باشد، انسان موفق‌تر و ثروتمندتري است (مثال مهران مديري و مبالغ بالاي دستمزد براي تهيه فيلم و سريال‌هايش)
يکي از قدرتمندترين ابزارهاي يه نتورکر براي ايجاد يه سيستم جهاني اصول ارتباطات حرفه‌اي با ليدرهاي تأثيرگزار سازمان هست.

نکته طلايي ۱: اصل ارتباط هميشگي

اين رو بدونيد که عدم ارتباط نزديک با ليدرهاي مؤثر سازمانتون در دراز مدت بقاي سازمانتون رو به خطر مي‌اندازد، پس با رعايت اصل مهم لول باي لول در سازمان با تمام ليدرهاي مؤثر سازمانتون بايد ارتباط داشته باشيد (اينو بدونيد که به هيچ وجه نبايد استراتژي بديد به دليل اينکه ليدرهاي بالاسر و خط ليدرشيپ کم رنگ ميشن و …)

نکته طلايي ۲: اصل صداقت در ارتباطات

پايه و اساس ارتباط با ليدرهاي سازمانتون حتماً بايد بر مبناي صداقت باشه، اين رو بدونيد که اگر اين اصل طلايي فراموش يا کم رنگ باشه ديگه نميتوني روي اون سازمان حساب کني.

اصل پنجم: پذيرش

عزيزان بايد توجه کنيد هر اتفاق بدي که در سازمان شما رخ مي‌دهد اصلي‌ترين مقصرش خط ليدرشيپ اون نفر تا خود شما هستيد و هر اتفاق خوبي که در سازمان رخ مي‌دهد مصوبش همان نفراتي که انجامش داده‌اند هستند، پس موضوع را شخصي نکنيد.


در هر حادثه بد در سازمانت تو مقصري،
پس بپذير و رفعش کن.


 

پس هميشه و در همه حال از ليدرهاي خود در حضور ديگران تعريف و تمجيد کنيد، به عبارت ديگر و بهتر يعني: در همه جا نام ليدرهاي مؤثر خود را به زبان بياوريد و از آنها بگوييد و هر جا که توانستيد اين کار را انجام بدهيد.
در ليد کردن مجموعه بايد حس اينکه: ليدرهاي مؤثر سازمان داخل نگرش شما هستند را ايجاد کنيد.
اين رو بايد در نبود شما با گفتار و رفتار اعلام کنن و اين محال ممکنه مگر اينکه شما اونها رو حمايت و ساپورت کرده باشيد و هميشه در نقش يک ليدر تاثيرگزار اثر خوبي در سازمان‌شان گذاشته باشيد. اگر اين حمايت درست انجام شده باشه تبريک ميگم شما يک خانواده قدرتمند درست کرديد در غير اين صورت ذرات معلق پرورش داده‌ايد (خطر). وقتي ذرات معلق پرورش ميدي انتظار اديفاي شما و پيروي از فرهنگ شما و خيلي از مسائل رو نبايد داشته باشيد. پس بپذيريم که بايد همه جوره کنار ليدرهاي سازمانمون باشيم و فرهنگ دست حمايتي به وجود بياريم. اگر فرهنگ تيم حمايتي و ايجاد يه خانواده رو، به درستي در مجموعه تکثير کنيم، هيچ کس با مخ خودش جلو نميره و همه تحت لواي يه فرهنگ کلي پيش ميرن و اين باعث ميشه نوسان در مجموعه کمتر و کمتر بشه، پس از روز اول پذيرش داشته باش و تيمت رو در هر شرايطي حمايت کن و فنجون پري نکن رفيق. جوري رفتار کنيد که همه ليدرهاي سازمانتون ويژنشون بشه مثل شما بشن (الگوي سازمان) و اگه اين قضيه اتفاق بيفته تکثيرتون درست انجام ميشه.

اصل ششم: مشاجره ممنوع

هرگز هرگز هرگز با ليدرهاي مؤثرتان مشاجره نکنيد. روزي که اين کار را بکنيد براي هميشه آنها را از دست خواهيد داد.
زود ارتباط را (به هر نحوي که شده) بطور مؤثر مثبت کنيد و ادامه دهيد.
ممکن است شما بهترين استدلال را براي توجيه کار اشتباهتان بياوريد ولي لطفاً به شعور ديگران احترام بگذاريم. باز هم ميگم هرگز جلوي جمع با ليدرهاي سازمانتان مشاجره و جر و بحث نکنيد (فاجعه).
مشاجره جلوي جمع = فاجعه و خيالتون راحت اديفاي خودتون رو تو مجموعه کاملاً از دست ميديد و اگر حق با شما باشد اديفاي ليدر مجموعه شما از بين مي‌رود. نتورکرهاي خام و بي‌تجربه و بي‌فکر جلوي جمع با ليدر يا دايرکت خودشون بحث ميکنن. نتورکرهاي حرفه‌اي هميشه سعي ميکنن اديفاي رو به نحو احسن حفظ کنن و حرف‌ها و مسائل رو از زبان کسي بزنن که اون شخص پيش بچه‌اش اديفاي داره و بچه‌ها حرف اون رو بدون جر و بحث گوش ميدن.
پس در بعضي موارد حضور نفرات موفق و بالا و از زبان آنها مسائل مجموعه رو مطرح کردن اتفاقاً به حفظ اديفاي ۱۰۰% کمک ميکنه.

اصل هفتم: قهرمان دو دل وجود ندارد

شما بايد قهرمان سازمانتان باشيد. ليدر مؤثر بايد ياد بگيرد مثل قهرمان‌ها رفتار کند. هر کس وقتي از درون آسيب ديده باشد مسلماً روز بدي خواهد داشت ولي برنده‌ها وقتي از درون آسيب ديده‌اند از عمل کردن دست نمي‌کشند.
هميشه همدردي کنيد و ديگران را براي اتفاقات گذشته درک کنيد ولي حق ندهيد. اين اصل در ابتدا مربوط به خود شماست.
نگذاريد زندگي شما را شکست بدهد (داستان المپيک ۱۹۶۸؛ جان استفان آکواري از تانزانيا)
شک آفت نتورکه و راه مقابله باهاش اطلاعات و آگاهي هست. رفيق يا نبايد ميومدي يا الان که تعادلت ۶۰+ هست بايد تا آخرش بري دليلشم اينه که اگه راه ديگه‌اي داشتي که مي‌تونست تو رو در زمان محدود و با امکانات کم به درآمد ميلياردي برسونه و آزادي انتخاب رو برات به ارمغان بياره که الان اينجا نبودي! در ضمن خيليا به واسطه تو اومدن اينجا و به تو اعتماد کردن، حق نداري کم بياري و پا پس بکشي.
شما نبايد به خودتان و انتخابتان شک کنيد. ترس و ترديد در همه ما وجود دارد، خيليا از شکست ميترسن، ترس يا شک و هر چيزي که شما رو محدود کنه و مانع پيشرفتتون بشه رو بايد از خودتون دور کنيد (راه مقابل با اين ترس‌ها بالا بردن اطلاعات هست). يا نبايد ميومدي تو اين جنگ (جنگ باورها) يا حالا که اومدي حق عقب نشيني نداري. توي این کار یعنی نتورک مارکتینگ دنده عقب نداريم. بايد نان- استاپ تا رده مستري (استادي) بريم و تا زماني که لول يکامون و لول يک لول يکامون (تيم ۷ و هسته مرکزيمون) مستر نشدن استراحت نکنيم.
استراحت براي زمانيه که سيستم ايجاد شده و اونقدر ليدر و تاپ ليدر و مستر تو سازمانه که چه باشيم و چه نباشيم با قدرت تمام ميره جلو، پس قهرمان دو دل نباشيم و مثل يه شواليه با آغوش باز بريم به سمت مسائل و چالش‌ها و از کوسه ياد بگيريم که اگه از چيزي ميترسه با تمام وجودش ميره به سمت ترسش و باعث شده همه موجودات دريا ازش حساب ببرن. پس عزيز يا علي مدد!

اصل هشتم: شنونده عالي و حقيقت گو

شما بايد شنونده عالي و هوشمندي باشيد. مسائل سازمان را بشنويد قبل از اينکه بزرگ شود. در مورد هر مسئله‌اي خوب گوش کنيد و هميشه راه حل‌هاي زيادي براي حل مسئله براي ليدرهايتان در نظر بگيريد.
• لازم نيست هميشه حامل خبري خوب باشيد.
• لازم نيست به هر درخواستي جواب مثبت بدهيد. شما بايد نمونه کامل يک ليدر هوشمند باشيد.
• شايد شما نتوانيد براي همه مشکلات افراد راه حل ارائه دهيد، در اين مواقع تا جايي که مي‌توانيد فهم خود را از موضوع بيان کنيد، شما هم يک انسان هستيد و اشکال ندارد، صادق باشيد و با مشورت با افراد متخصص راه حل ايجاد نماييد چون جواب درست باعث مي‌شود اديفاي شما در سازمان هر لحظه بيشتر و بيشتر شود.
• در بعضي موارد وقتي ليدر سازمان مياد و در مورد موضوعي که دغدغه ذهنيشه صحبت ميکنه، در اون لحظه اصلاً دنبال راهکار نيست، فقط دو تا گوش شنوا ميخواد که نگتيو (منفي) رو بگه و اگه اون لحظه کنارش باشي و با صحه صدر حرفاشو گوش کني اون خالي ميشه و ميره رشد کردنشو ادامه ميده پس سنگ صبور و امين حرف‌هاي بچه‌هات باش طوري که بهت اعتماد کنن و حرفاشون رو بهت بگن و تو رو به عنوان صندوقچه اسرار خودشون بپذيرن، اون وقته که هر مسئله‌اي تو سازمان اتفاق بيفته سريع تو ميفهمي ليدر، اون وقته که مسئله تا بحراني نشده وقت داري راهکار بدي رفيق. پس در کمال صداقت، که يکي از ابتدايي‌ترين اصول ليدرشيپه. از نظر اخلاقي دروغ نگو و حرف بچه‌هارو گوش کن حتي اگه راهکار نداري، بعد با مشورت با تيم حامي يه راهکار درست ارائه بده (اصل مشورت) و مطمئن باش تيمت با اين نگرش درست ميترکه و جهاني ميشه.

اصل نهم: خلاقيت

هشدار جدي: خلاقيت بدون مشورت يعني فاجعه (سنگ بناي هفتم اديفاي و مشورت)
• هميشه به دنبال پيدا کردن راه‌هاي جديد و راهکارهاي تازه باشيد (استراتژي لحظه‌اي با مشورت تيم حامي)
• گام‌ها را از منطقه امن عادت خود فراتر بگذاريد چون تمام کارهاي بزرگ فراتر از منطقه امن عادت‌ها رخ مي‌دهند (درياي آرام ناخداي قهرمان نمي‌سازد، براي شنا کردن بايد حتماً خيس شد).
• بايد اشتياق فراوان براي برنده شدن در خود ايجاد کنيد و به سازمان انتقال دهيد (هر لحظه به فکر رشد سازمان باشيد و براي مسائل سازمان راهکار در نظر بگيريد ولي با مشورت)
• لازمه پيروزي داشتن استعداد زياد نيست، پيروزي از آن کسي است که بيشترين تلاش را مي‌کند (تو فقط بايد و بايد ديوانه‌وار با برنامه‌ريزي کار کني و اگر مسئله‌اي پيش آمد بپذيري و با مشورت با آپ لاين راهکار درست ارائه بدهي)
• هر جا خلاقيت همراه با مشورت نباشد مجموعه بازدهي لازم را ندارد و متوقف مي‌شود.
• مردم مي‌گويند باهوش‌تر کار کنيد نه سخت‌تر ولي واقعيت اينست که در نتورکینگ هم سخت‌تر و سخت‌تر و سخت‌تر و هم باهوش‌تر بايد کار کرد (خلاقيت با مشورت)
• در نتورک مهم اين نيست که چند بار يک کار را مي‌گوييم، مهم اينست که خودمان بفهميم و به بچه‌هايمان بفهمانيم تا انجام بدهند و اين فرهنگ را ادامه دهيم.
خلاقيت جزو حدود وظايف ليدرهاي ارشد هر سازمان است که تجربه کافي در زمينه شبکه‌سازي دارند. در بدو شروع نبايد به هيچ کسي اجازه خلاقيت و دل بخواه رفتار کردن، تک پا زدن، ايزوله کردن سازمان و … داده شود، دليل اصلي، نتيجه نگرفتن نفرات و آزمون و خطاي بيخودي و از دست دادن ميل و اشتياق و از همه مهمتر زمان است که منجر به فيلد شدن و از بين رفتن سازمان‌هاي زيادي گرديده، پس آزموده را آزمودن خطاست.


چرخ رو دوباره اختراع نکن عزيز!


 

برنامه درسی دوره

آزمون پایانی دوره 00:30:00

نقد و بررسی دوره

نا مشخص

امتیاز
  • 5 ستاره0
  • 4 ستاره0
  • 3 ستاره0
  • 2 ستاره0
  • 1 ستاره0

هیچ نقد و بررسی برای این دوره ثبت نشده است.

قيمت رایگان شرکت در دورهامتیاز: 0 از 0 رای

0

  • 10 دقیقه
  • 20 ظرفیت
1 دیدگاه
0 دانشجو

ادمین وبسایت وست

طراحی و پشتیبان توسط فناوری اطلاعات زیفا