منوهای نصب در پنل مدیریت

  • ورود
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هشت دلیل عدم موفقیت در بازاریابی شبکه‌ای

۱- جدي نگرفتن کار

فکر مي‌کنند که اين يک کار موقت است يا کار کساني است که شغل ديگري ندارند که انجام بدهند اما بايد توجه داشته باشيم که چيزي به نام تجارت موقت نداريم! اغلب کار را جدي نمي‌گيرند چون همه فکر مي‌کنند که براي راه‌اندازي يک تجارت موفق نياز به سرمايه بالايي دارد. خيلي‌ها مي‌گويند امتحان مي‌کنيم اگر خوب از آب درآمد آن را جدي خواهم گرفت. داشتن چنين چارچوب ذهني مثل اين است که يک تاجر بگويد که من در يک نانوايي سرمايه گذاري مي‌کنم اگر خوب بود سپس آن را جدي مي‌گيرم. پس اول بايد جدي گرفت و بعد بايد پول درآورد.

۲- شک

آفت اين تجارت است. اين کار ايمان مي‌خواهد (مثل هر کار ديگري)، در اين کار با وجود اينکه هنوز خودتان چکي نگرفته‌ايد به خاطر اينکه طرح را ديده‌ايد، حس کرده‌ايد، شاهد موفقيت ديگران بوده‌ايد، سپس ايمان آورده‌ايد. به افراد تازه‌کار هشدار بدهيد که از منفي‌بافان و رويا‌دزدان دوري کنند. وارد مشاجره نشويد مگر آنکه شما صاحب نفوذ باشيد و واقعاً از منفي‌بافان دوري نماييد. اين افراد در حقيقت با منفي‌بافي خود مي‌گويند «تو چطور به خودت جرأت مي‌دهي فکر کني که مي‌تواني برتري داشته باشي در حالي که مثل ما هستي؟» در عوض به افرادي نزديک شويد که عاشق اين کار هستند. بعد از يک مدت همه‌ي افرادي که به شما مي‌گفتند «نه!» وقتي موفقيت‌هاي شما را ببينند، به شما نگاه مي‌کنند و مي‌گويند که کار خوبي است.
توضيح اينکه:
دوري از منفي‌بافان خيلي جاهاي ديگر هم توصيه شده است. مثلاً در تعليمات مذهبي به مردم کم اطلاع گفته مي‌شود که از کفار دوري کنيد و کتاب‌هاي ضاله را نخوانيد اما از افراد عالم و صاحب نفوذ مي‌خواهد که بر عکس بياييد و با کفار بحث کنيد! (پس بايد دقت کرد که وارد مشاجره نشويد مگر آنکه شما صاحب نفوذ باشيد).
به جاي دلسرد شدن به موفقيت فکر کنيد، به باور فکر کنيد و بگوييد چرا فلاني موفقيت را درک نکرد. اگر شما را پس زدند به دليلش فکر کنيد. شما معيار سازمان (شبکه) خودتان هستيد و چه بخواهيد و چه نخواهيد روي آن شبکه نفوذ داريد، پس هر چيز منفي را به سمت بالا و هر چيز مثبتي را به سمت پايين هدايت کنيد.


خيلي خيلي مهم: اگر زير مجموعه‌هايتان شما را منفي ببينند، اين منفي و نا اميد بودن شما در زير مجموعه‌هايتان (همانندسازي) تکثير مي‌شود، آنها هم زير مجموعه‌هايشان را دو برابر نا اميد مي‌کنند.


 

۳- کساني که براي آموزش ديدن در اين تجارت وقت نمي‌گذارند

براي موفق شدن در اين رشته بايد تمام جوانب آن را مطالعه نمود. هر چه بيشتر بدانيد مسلط تريد. تا آنجايي که مي‌توانيد در مورد شرکت چيز ياد بگيريد. مثلاً چرا شروع به کار کرده؟ هدف شرکت وست ویژن چيست؟ مديرانش چه کساني هستند؟ چند ميليون نفر در دنيا و چند هزار نفر در ايران مشغول به اين کار هستند؟ هر چه بيشتر بدانيد اعتماد به نفستان بالا مي‌رود. پس خود را از منافع و امتياز و آگاهي‌ها محروم نکنيد.
آموزش! آموزش! آموزش!

۴- فکر مي‌کنند اين کار، راه سريعي براي پولدار شدن است

اگر يک سازمان بزرگ با درآمد عالي مي‌خواهيد بايد يک سري فداکاري‌هايي هم انجام بدهيد. مثلاً از چند تفريح و مهماني و … چشم‌پوشي کنيد. بايد بهاي موفقيت در اين کار را حساب کرد. در اين کار بايد ديگران را براي ليدر شدن پرورش داد و اين کار زمان مي‌برد. پس اين حرفه پول درار است (۱۰۰ درصد) اما نه به سرعت!

۵- خيلي‌ها هستند که تمرکز ندارند

تمام افراد موفق تمرکز دارند. قانون اول مبارزه مي‌گويد که تمرکز همان قدرت است. آقاي استريوس با دوخت شلوار جين به همه جا رسيد و فقط جين توليد کرد. اين فرد چيز زيادي بلد نيست ولي چون روي دوخت شلوار جين تمرکز دارد يکي از ثروتمندان جهان شد.
تمرکز! تمرکز! تمرکز!

۶- نمي‌دانند که چطور ديگران را پرزنت کنند

اگر نتوانيد کارتان را معرفي کنيد، کسي شما را جدي نمي‌گيرد. اگر پراسپکت خودتان را بياوريد در جلسه بدون آنکه خودتان بتوانيد معرفي کنيد، فکر مي‌کند که شما کا را جدي نگرفته‌ايد. البته قرار نيست که همان اول بتوانيد معرفي کنيد اما بعد از چند ماه بايد بتوانيد و اگر بتوانيد، مشتري مي‌داند که شما کار را ياد گرفته‌ايد. پس چگونگي معرفي کار را ياد بگيريد و آموزش بدهيد.
ياد بگيريد! ياد بگيريد! ياد بگيريد!

۷- آينده را نگاه نمي‌کنند (فقدان آينده‌نگري)

يعني فقط امروز مرا مي‌بينيد. وضع مجموعه را در ۶ ماه آينده در نظر بگيريد. آينده شما در آينده، بستگي به کارهايي دارد که امروز انجام مي‌دهيد. ۵ سال ديگر بالاخره مي‌رسد چه امروز به فکرش باشيد و چه نباشيد. آينده به شما خيره شده است. شما مي‌خواهيد چه کار کنيد؟؟؟
آينده‌نگري! آينده‌نگري! آينده‌نگري!

۸- کسي که شکست مي‌خورد بينش ندارد

به آدم‌هاي بدون بينش اميد نبنديد. بدون بينش انسان از بين مي‌رود. بينش انسان را به تکاپو وا مي‌دارد. بينش به انسان جسارت مي‌دهد. بينش کاري که هر روز انجام مي‌دهيد را متنوع مي‌کند. اگر مي‌خواهيد در کاري موفق بشويد اول مشخص کنيد که هدفتان چيست و چه چيزي را هدف گرفته‌ايد.

 

برنامه درسی دوره

آزمون پایانی دوره 00:30:00

نقد و بررسی دوره

نا مشخص

امتیاز
  • 5 ستاره0
  • 4 ستاره0
  • 3 ستاره0
  • 2 ستاره0
  • 1 ستاره0

هیچ نقد و بررسی برای این دوره ثبت نشده است.

قيمت رایگان شرکت در دورهامتیاز: 0 از 0 رای

0

  • 10 سال‌, 1 ماه
  • 20 ظرفیت
1 دیدگاه
0 دانشجو

ادمین وبسایت وست

طراحی و پشتیبان توسط فناوری اطلاعات زیفا